New York Times -
The New York Times

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Alle nyheder, der er egnet til at printe
NewYorkTimes.svg
grænse
Forside 26. marts 2018
Type Dagsavis
Format Broadsheet
Ejer(e) The New York Times Company
Grundlægger(e)
Forlægger AG Sulzberger
Chefredaktør Dean Baquet
Administrerende redaktør Joseph Kahn
Meningsredaktør Kathleen Kingsbury (skuespil)
Sportsredaktør Randal C. Archibold
Personale skribenter 2.000 nyhedsmedarbejdere (2022)
Grundlagt
Hovedkvarter New York Times Building , 620  Eighth Avenue
New York City, USA
Land Forenede Stater
Cirkulation
  • 5.496.000 nyhedsabonnenter
    • 4.665.000 kun digitalt
    • 831.000 print
  • 1.398.000 spil-, madlavnings- og lydabonnenter
(fra november 2020)
ISSN 0362-4331  (print)
1553-8095  (web)
OCLC nummer 1645522
Internet side

The New York Times er et amerikansk dagblad med base i New York City med en verdensomspændende læserskare. Det blev grundlagt i 1851 af Henry Jarvis Raymond og George Jones , og blev oprindeligt udgivet af Raymond, Jones & Company. The Times har siden vundet 132 Pulitzer-priser , det meste af enhver avis, og har længe været betragtet i branchen som en national " rekordavis ". Det er rangeret 18. i verden efter oplag og 3. i USA

Avisen ejes af The New York Times Company , som er børsnoteret . Det har været styret af Sulzberger-familien siden 1896 gennem en dobbeltklasse-aktiestruktur, efter dets aktier blev børsnoteret. AG Sulzberger og hans far, Arthur Ochs Sulzberger Jr. — henholdsvis avisens udgiver og selskabets formand — er den femte og fjerde generation af familien, der leder avisen.

.

Historie

Oprindelse

Første publicerede nummer af New-York Daily Times , den 18. september 1851

New York Times blev grundlagt som New-York Daily Times den 18. september 1851. Grundlagt af journalisten og politikeren Henry Jarvis Raymond og tidligere bankmand George Jones , blev Times oprindeligt udgivet af Raymond, Jones & Company. Tidlige investorer i virksomheden omfattede Edwin B. Morgan , Christopher Morgan og Edward B. Wesley. Solgt for en krone (svarende til $0,31 i 2020), forsøgte den første udgave at adressere forskellige spekulationer om dens formål og holdninger, der gik forud for udgivelsen:

Vi skal være konservative i alle tilfælde, hvor vi mener, at konservatisme er essentiel for almenvellet; - og vi skal være radikale i alt, hvad der kan forekomme os at kræve radikal behandling og radikale reformer. Vi tror ikke på, at alt i samfundet er hverken helt rigtigt eller helt forkert; - hvad der er godt, ønsker vi at bevare og forbedre; - hvad der er ondt, at udrydde eller reformere.

I 1852 startede avisen en vestlig afdeling, The Times of California , som ankom hver gang en postbåd fra New York lagde til i Californien . Indsatsen mislykkedes, da lokale californiske aviser blev fremtrædende.

Den 14. september 1857 forkortede avisen officielt sit navn til The New-York Times . Bindestregen i bynavnet blev droppet den 1. december 1896. Den 21. april 1861 begyndte The New York Times at udgive en søndagsudgave for at tilbyde daglig dækning af borgerkrigen .

- myndighederne.

I 1869 døde Henry Raymond, og George Jones overtog som udgiver.

The Times Square Building , New York Times
'
udgivelseshovedkvarter, 1913–2007

Avisens indflydelse voksede i 1870 og 1871, da den offentliggjorde en række afsløringer om William Tweed , leder af byens demokratiske parti - populært kendt som " Tammany Hall " (fra dets mødehovedkvarter fra begyndelsen af ​​det 19. århundrede) - som førte til slutningen af ​​Tweed-ringens dominans over New Yorks rådhus. Tweed havde tilbudt The New York Times fem millioner dollars (svarende til 108

 
millioner dollars i 2020) for ikke at offentliggøre historien.

I 1880'erne gik The New York Times gradvist over fra at støtte det republikanske partis kandidater i dets lederartikler til at blive mere politisk uafhængig og analytisk. I 1884 støttede avisen demokraten Grover Cleveland (tidligere borgmester i Buffalo og guvernør i New York ) i hans første præsidentkampagne . Mens dette træk kostede The New York Times en del af dets læserskare blandt dets mere republikanske læsere (omsætningen faldt fra $188.000 til $56.000 fra 1883 til 1884), genvandt avisen til sidst det meste af sit tabte terræn inden for få år.

Ochs æra

Efter at George Jones døde i 1891, rejste Charles Ransom Miller og andre New York Times -redaktører 1 million dollars (svarende til 29 millioner dollars i 2020) for at købe Times , og trykte den under New York Times Publishing Company . Avisen befandt sig i en finanskrise ved panikken i 1893 , og i 1896 havde avisen et oplag på mindre end 9.000 og tabte 1.000 dollars om dagen. Det år fik Adolph Ochs , udgiveren af ​​Chattanooga Times , en kontrollerende interesse i virksomheden for $75.000.

med fly, så den kunne være i hænderne på konventsdelegerede om aftenen.

Efterkrigstidens ekspansion

New York Times nyhedsrum, 1942

Ochs døde i 1935 og blev efterfulgt som udgiver af sin svigersøn, Arthur Hays Sulzberger . Under hans og hans svigersøns (og efterfølgers) ledelse, Orvil Dryfoos , udvidede avisen sin bredde og rækkevidde, begyndende i 1940'erne. Krydsordet begyndte at dukke op regelmæssigt i 1942, og modesektionen dukkede første gang op i 1946. New York Times begyndte en international udgave i 1946. (Den internationale udgave stoppede med at udgive i 1967, da The New York Times sluttede sig til ejerne af New York Herald Tribune og The Washington Post til at udgive International Herald Tribune i Paris.)

Efter kun to år som udgiver døde Dryfoos i 1963 og blev efterfulgt af sin svoger, Arthur Ochs "Punch" Sulzberger , som ledede Times indtil 1992 og fortsatte udvidelsen af ​​avisen.

New York Times mod Sullivan (1964)

Avisens involvering i en injuriesag fra 1964 var med til at bringe en af ​​de vigtigste afgørelser fra USA's højesteret, der støtter pressefriheden , New York Times Co. v. Sullivan . I den fastlagde USA's højesteret standarden for " aktuel ondskab " for presserapporter om offentlige embedsmænd eller offentlige personer , der skal betragtes som ærekrænkende eller injurierende . Den ondsindede standard kræver, at sagsøgeren i en sag om ærekrænkelse eller injurier beviser, at udgiveren af ​​erklæringen vidste, at erklæringen var falsk eller handlede i hensynsløs tilsidesættelse af dens sandhed eller falskhed. På grund af den høje bevisbyrde for sagsøgeren og vanskeligheder med at bevise ondsindet hensigt, lykkes sådanne sager fra offentlige personer sjældent.

The Pentagon Papers (1971)

I 1971 blev Pentagon Papers , en hemmelig historie fra USA's forsvarsministerium om USA's politiske og militære involvering i Vietnamkrigen fra 1945 til 1967, givet ("lækket") til Neil Sheehan fra The New York Times af fhv. Udenrigsministeriets embedsmand Daniel Ellsberg , med sin ven Anthony Russo , der hjælper med at kopiere dem. New York Times begyndte at offentliggøre uddrag som en serie artikler den 13. juni. Kontrovers og retssager fulgte. Aviserne afslørede blandt andet, at regeringen bevidst havde udvidet sin rolle i krigen ved at udføre luftangreb over Laos , angreb langs kysten af ​​Nordvietnam , og offensive handlinger blev truffet af de amerikanske marinesoldater i god tid før offentligheden blev fortalt om handlinger, alt imens præsident Lyndon B. Johnson havde lovet ikke at udvide krigen. Dokumentet øgede troværdighedsgabet for den amerikanske regering og skadede Nixon-administrationens bestræbelser på at bekæmpe den igangværende krig.

Da New York Times begyndte at udgive sin serie, blev præsident Richard Nixon forarget. Hans ord til National Security Advisor Henry Kissinger inkluderede "Folk skal sættes for fakkelen for den slags ting" og "Lad os få kællingen i fængsel." Efter at have undladt at få The New York Times til at stoppe udgivelsen, opnåede justitsminister John Mitchell og præsident Nixon et føderalt forbud om, at The New York Times ophørte med at offentliggøre uddrag. Avisen appellerede, og sagen begyndte at fungere gennem retssystemet.

Den 18. juni 1971 begyndte The Washington Post at udgive sin egen serie. Ben Bagdikian , en Post - redaktør, havde fået dele af aviserne fra Ellsberg. Den dag modtog Posten et opkald fra William Rehnquist , en assisterende amerikansk justitsminister for Office of Legal Counsel , og bad dem om at stoppe med at udgive. Da Post afviste, anmodede det amerikanske justitsministerium om endnu et forbud. Den amerikanske distriktsdomstol nægtede, og regeringen appellerede.

Den 26. juni 1971 indvilligede den amerikanske højesteret i at tage begge sager og fusionerede dem til New York Times Co. mod USA . Den 30. juni 1971 fastslog Højesteret i en 6-3 afgørelse, at påbuddene var forfatningsstridige forudgående begrænsninger, og at regeringen ikke havde opfyldt den krævede bevisbyrde. Dommerne skrev ni separate udtalelser, hvor de var uenige om væsentlige materielle spørgsmål. Selvom det generelt blev opfattet som en sejr for dem, der hævder, at det første ændringsforslag fastlægger en absolut ret til ytringsfrihed , mente mange, at det var en lunken sejr, der gav ringe beskyttelse for fremtidige udgivere, når krav om national sikkerhed var på spil.

Slutningen af ​​1970'erne-1990'erne

I 1970'erne introducerede avisen en række nye livsstilssektioner, herunder Weekend og Home, med det formål at tiltrække flere annoncører og læsere. Mange kritiserede tiltaget for at forråde avisens mission. Den 7. september 1976 skiftede avisen fra et format med otte spalter til et format med seks spalter. Den overordnede sidebredde forblev den samme, hvor hver kolonne blev bredere. Den 14. september 1987 trykte Times den tungeste avis nogensinde med en vægt på over 12 pund (5,4 kg) og 1.612 sider.

I 1992 trådte "Punch" Sulzberger tilbage som udgiver; hans søn, Arthur Ochs Sulzberger Jr. , efterfulgte ham, først som udgiver og derefter som bestyrelsesformand i 1997. The Times var en af ​​de sidste aviser, der tog farvefotografi , med det første farvefotografi på forsiden, der udkom i oktober 16, 1997.

Digital æra

Tidligt digitalt indhold

En tale i redaktionen efter offentliggørelse af Pulitzer- prisvindere, 2009
ikke at forny aftalen, og i 1994 genvandt avisen elektroniske rettigheder til sine artikler. Den 22. januar 1996 begyndte NYTimes.com at udgive.

2000'erne

I august 2007 reducerede papiret den fysiske størrelse af dens trykte udgave, og skar sidebredden fra 13,5 tommer (34 cm) til 12 tommer (30 cm). Dette fulgte lignende tiltag fra en liste over andre aviser i de foregående ti år, herunder USA Today , The Wall Street Journal og The Washington Post . Flytningen resulterede i en reduktion på 5 % af nyhedspladsen, men (i en æra med svindende oplag og betydelige tab af reklameindtægter) sparede man også omkring 12 millioner dollars om året.

I september 2008 annoncerede The New York Times , at det ville kombinere visse sektioner med virkning fra den 6. oktober 2008 i udgaver trykt i New Yorks hovedstadsområde . Ændringerne foldede Metro-sektionen ind i den vigtigste internationale/nationale nyhedssektion og kombinerede Sport og Business (undtagen lørdag til mandag, mens Sport fortsætter med at blive udskrevet som en selvstændig sektion). Denne ændring omfattede også at have metrosektionen kaldet New York uden for Tri-State-området. De presser, som The New York Times bruger , kan tillade, at fire sektioner kan udskrives samtidigt; Da avisen omfatter mere end fire sektioner på alle dage undtagen lørdag, skulle sektionerne trykkes separat i en tidlig pressekørsel og samles. Ændringerne gjorde det muligt for The New York Times at udskrive i fire sektioner mandag til onsdag, foruden lørdag. New York Times

'
meddelelse erklærede, at antallet af nyhedssider og medarbejderstillinger ville forblive uændret, og avisen kunne realisere omkostningsbesparelser ved at skære i overarbejde.

På grund af dets faldende salg, der i vid udstrækning tilskrives stigningen i online-nyhedskilder, favoriseret af især yngre læsere, og faldet i annonceindtægter, havde avisen været igennem en nedskæring i flere år, og tilbød opkøb til arbejdere og reducerede udgifter til fælles. med en generel tendens blandt trykte nyhedsmedier. Som følge af branchens tendenser var dets oplag på hverdage faldet i 2009 til mindre end en million.

I 2009 begyndte avisen produktionen af ​​lokale indstik i regioner uden for New York-området. Fra den 16. oktober 2009 blev en to-siders "Bay Area"-indlæg tilføjet til kopier af Northern California - udgaven på fredage og søndage. Avisen påbegyndte produktionen af ​​en lignende fredags- og søndagsindlæg til Chicago-udgaven den 20. november 2009. Indlæggene består af lokale nyheder, politik, sport og kulturartikler, normalt understøttet af lokale annoncer.

2010'erne

I december 2012 publicerede Times " Snefald ", en artikel i seks dele om lavinen i Tunnel Creek i 2012 , som integrerede videoer, fotos og interaktiv grafik og blev hyldet som et skelsættende øjeblik for onlinejournalistik.

I 2016 var journalister for avisen angiveligt målet for cybersikkerhedsbrud . Federal Bureau of Investigation eftersøgte angiveligt angrebene. Cybersikkerhedsbrudene er blevet beskrevet som muligvis relateret til cyberangreb , der var rettet mod andre institutioner, såsom den demokratiske nationale komité .

Under præsidentvalget i 2016 spillede Times en vigtig rolle i at hæve Hillary Clinton-e-mail-kontroversen til det vigtigste emne for mediedækning i valget, som Clinton ville tabe knebent til Donald Trump. Kontroversen fik mere mediedækning end noget andet emne under præsidentkampagnen. Clinton og andre observatører hævder, at dækningen af ​​e-mail-kontroversen bidrog til hendes tab ved valget. Ifølge en analyse fra Columbia Journalism Review, " på bare seks dage kørte New York Times lige så mange coverhistorier om Hillary Clintons e-mails, som de gjorde om alle politiske spørgsmål tilsammen i de 69 dage op til valget (og det inkluderer ikke de tre yderligere artikler den 18. oktober og den 6. og 7. november eller de to artikler om e-mails taget fra John Podesta)."

.

I maj 2019 annoncerede The New York Times , at det ville præsentere et tv-nyhedsprogram baseret på nyheder fra dets individuelle reportere udstationeret rundt om i verden, og at det ville have premiere på FX og Hulu .

2020'erne

I januar 2022 annoncerede The New York Times Company, at det ville erhverve The Athletic , et abonnementsbaseret sportsnyhedswebsted. Aftalen på 550 millioner dollar forventes at lukke i første kvartal af 2022, og The Athletics medstiftere, Alex Mather og Adam Hansmann, ville blive hos publikationen, som fortsat vil blive kørt adskilt fra Times .

Hovedkvarterets bygning

Avisens første bygning var placeret på 113 Nassau Street i New York City. I 1854 flyttede den til 138 Nassau Street, og i 1858 til 41 Park Row , hvilket gjorde den til den første avis i New York City, der husede i en bygning bygget specielt til dens brug.

Avisen flyttede sit hovedkvarter til Times Tower, der ligger på 1475 Broadway i 1904, i et område, der dengang hed Longacre Square, der senere blev omdøbt til Times Square til ære for avisen. Toppen af ​​bygningen - nu kendt som One Times Square  - er stedet for nytårsaftenstraditionen med at sænke en oplyst bold , som blev påbegyndt af avisen. Bygningen er også kendt for sin elektroniske nyhedsticker  – populært kendt som "Lynlåsen" – hvor overskrifter kravler rundt på ydersiden af ​​bygningen. Det er stadig i brug, men har været drevet af Dow Jones & Company siden 1995. Efter ni år i dets Times Square-tårn fik avisen bygget et anneks på 229 West 43rd Street . Efter flere udvidelser blev 43rd Street-bygningen avisens hovedkvarter i 1960 og Times Tower på Broadway blev solgt året efter. Det fungerede som avisens hovedtrykkeri indtil 1997, hvor avisen åbnede et topmoderne trykkeri i College Point - sektionen i bydelen Queens .

Et årti senere flyttede The New York Times sit nyhedsrum og forretningshovedkvarter fra West 43rd Street til et nyt tårn på 620 Eighth Avenue mellem West 40th og 41st Streets på Manhattan  – direkte på den anden side af Eighth Avenue fra Port Authority Bus Terminal . Det nye hovedkvarter for avisen, officielt kendt som The New York Times Building , men uofficielt kaldt det nye "Times Tower" af mange newyorkere, er en skyskraber designet af Renzo Piano .

Kønsdiskrimination i beskæftigelse

Diskriminerende praksis brugt af avisen begrænsede længe kvinder i udnævnelser til redaktionelle stillinger. Avisens første almindelige kvindelige reporter var Jane Grant , som beskrev sin oplevelse efterfølgende: "I begyndelsen blev jeg anklaget for ikke at afsløre, at en kvinde var blevet ansat". Andre journalister gav hende tilnavnet Fluff, og hun blev udsat for betydelig uklarhed . På grund af hendes køn var enhver forfremmelse udelukket, ifølge den daværende chefredaktør. Hun forblev i staben i femten år, afbrudt af Første Verdenskrig.

ringede til hende og inviterede hende til frokost. Hun behøvede aldrig at greje efter en aftale."

Dækning af verdenslederes taler efter Anden Verdenskrig i National Press Club var begrænset til mænd af en klubregel. Da kvinder til sidst fik lov til at høre talerne direkte, måtte de stadig ikke stille spørgsmål til talerne. Mænd fik lov og spurgte, selvom nogle af kvinderne havde vundet Pulitzer-priser for tidligere arbejde. Times reporter Maggie Hunter nægtede at vende tilbage til klubben efter at have dækket en tale på opgave. Nan Robertsons artikel om Union Stock Yards , Chicago , blev læst op som anonym af en professor, som derefter sagde: "'Det vil måske komme som en overraskelse for dig, at reporteren er en pige,

"
begyndte han. .. [G]asps; forbløffelse i rækken. "Hun havde brugt alle sine sanser, ikke kun sine øjne, til at formidle lugten og følelsen af ​​stokkene. Hun valgte et vanskeligt emne, et stødende emne. Hendes billedsprog var stærkt nok at gøre dig oprør.'" The New York Times hyrede Kathleen McLaughlin efter ti år på Chicago Tribune , hvor "[s]han lavede en serie om stuepiger, der selv gik ud for at søge husholdningsjob."

Slogan

. Inden for 10 dage svarede FTC, at det ikke var det.

Igen i 1996 blev der afholdt en konkurrence for at finde et nyt slogan, denne gang for NYTimes.com. Over 8.000 bidrag blev indsendt, og "Alle nyheder der passer til tryk" blev fundet som de bedste.

Organisation

New York Times hovedkvarter , 620 Eighth Avenue

Meredith Kopit Levien har været præsident og administrerende direktør siden september 2020.

Nyhedsmedarbejdere

Ud over hovedkvarteret i New York City har avisen redaktioner i London og Hong Kong . Dets nyhedsrum i Paris, som havde været hovedkvarter for avisens internationale udgave , blev lukket i 2016, selvom byen stadig er hjemsted for et nyhedsbureau og et reklamekontor. Avisen har også et redigerings- og servicecenter i Gainesville , Florida .

Fra 2013 havde avisen seks nyhedsbureauer i New York-regionen, 14 andre steder i USA og 24 i andre lande.

I 2009 udtalte Russ Stanton, redaktør af Los Angeles Times , en konkurrent, at nyhedsrummetThe New York Times var dobbelt så stort som Los Angeles Times , som havde et nyhedsrum på 600 på det tidspunkt.

For at lette deres rapportering og for at fremskynde en ellers langvarig proces med at gennemgå mange dokumenter under forberedelse til offentliggørelse, har deres interaktive nyhedsteam tilpasset optisk tegngenkendelsesteknologi til et proprietært værktøj kendt som Document Helper . Det gør det muligt for teamet at fremskynde behandlingen af ​​dokumenter, der skal gennemgås. I løbet af marts 2019 dokumenterede de, at dette værktøj satte dem i stand til at behandle 900 dokumenter på mindre end ti minutter som forberedelse til, at journalister kunne gennemgå indholdet.

Avisens redaktion, herunder over 3.000 journalister og mediepersonale, er forbundet med NewsGuild . I 2021 dannede Times

'
digitale teknologimedarbejdere en fagforening med NewsGuild, som virksomheden afviste frivilligt at anerkende .

Ochs-Sulzberger familie

I 1896 købte Adolph Ochs The New York Times , en pengetabende avis, og dannede New York Times Company. Familien Ochs-Sulzberger, et af USA's avisdynastier, har ejet The New York Times lige siden. Udgiveren blev børsnoteret den 14. januar 1969 og handlede til $42 pr. aktie på den amerikanske børs . Efter dette fortsatte familien med at udøve kontrol gennem sit ejerskab af langt størstedelen af ​​klasse B stemmeberettigede aktier . Klasse A-aktionærer har adgang til restriktive stemmeret, mens klasse B-aktionærer har adgang til åbne stemmerettigheder.

Ochs-Sulzberger-familien kontrollerer omkring 88 procent af selskabets klasse B-aktier. Enhver ændring af dobbeltklassestrukturen skal ratificeres af seks ud af otte direktører, der sidder i bestyrelsen for Ochs-Sulzberger-familiefonden. Tillidsbestyrelsesmedlemmerne er Daniel H. Cohen, James M. Cohen, Lynn G. Dolnick, Susan W. Dryfoos, Michael Golden, Eric MA Lax, Arthur O. Sulzberger Jr. og Cathy J. Sulzberger.

Turner Catledge , topredaktør på The New York Times fra 1952 til 1968, ønskede at skjule ejerskabsindflydelsen. Arthur Sulzberger skrev rutinemæssigt notater til sin redaktør, som hver indeholdt forslag, instruktioner, klager og ordrer. Når Catledge ville modtage disse notater, ville han slette udgiverens identitet, før han videregav dem til sine underordnede. Catledge mente, at hvis han fjernede udgiverens navn fra notaterne, ville det beskytte journalister mod at føle sig presset af ejeren.

Offentlige redaktører

Stillingen som offentlig redaktør blev oprettet i 2003 for at "efterforske sager om journalistisk integritet"; hver offentlig redaktør skulle have en toårig periode. Indlægget "blev oprettet for at modtage læserklager og udspørge Times- journalister om, hvordan de træffer beslutninger." Drivkraften til oprettelsen af ​​den offentlige redaktørstilling var Jayson Blair -sagen. Offentlige redaktører var: Daniel Okrent (2003-2005), Byron Calame (2005-2007), Clark Hoyt (2007-2010) (tjente et ekstra år), Arthur S. Brisbane (2010-2012), Margaret Sullivan (2012-2016 ) ) (tjente en fireårig periode) og Elizabeth Spayd (2016-2017). I 2017 eliminerede Times stillingen som offentlig redaktør.

Indhold

Redaktionel holdning

)."

New York Times har ikke støttet et republikansk partimedlem til præsident siden Dwight D. Eisenhower i 1956; siden 1960 har den støttet det Demokratiske Partis nominerede ved hvert præsidentvalg (se New York Times præsidentielle påtegninger ). New York Times støttede de siddende moderate republikanske borgmestre i New York City Rudy Giuliani i 1997 og Michael Bloomberg i 2005 og 2009. The Times støttede også den republikanske New York- statsguvernør George Pataki til genvalg i 2002.

Stil

I modsætning til de fleste amerikanske dagblade, stoler Times på sin egen interne stylebook frem for The Associated Press Stylebook . Når man refererer til mennesker, bruger The New York Times generelt æresbevisninger frem for usminkede efternavne (undtagen på sportssiderne, popkulturdækningen, boganmeldelsen og magasinet).

New York Times trykte en udstillingsannonce på sin første side den 6. januar 2009, hvilket bryder traditionen på avisen. Annoncen, for CBS , var i farver og kørte i hele sidens bredde. Avisen lovede, at den kun ville placere førstesides annoncer på den nederste halvdel af siden.

I august 2014 besluttede Times at bruge ordet " tortur " til at beskrive hændelser, hvor forhørsledere "påførte en fange smerte i et forsøg på at få information." Dette var et skift fra avisens tidligere praksis med at beskrive sådan praksis som "hårde" eller "brutale" forhør.

Bladet opretholder en streng bandeordspolitik. En anmeldelse fra 2007 af en koncert med punkbandet Fucked Up undgik for eksempel helt at nævne gruppens navn. The Times har nogle gange offentliggjort ufiltreret videoindhold, der inkluderer bandeord og bagtalelser , hvor det har fastslået, at en sådan video har nyhedsværdi. Under den amerikanske præsidentvalgkamp i 2016 trykte Times blandt andet ordene "fuck" og " fisse ", da de rapporterede om de vulgære udtalelser fra Donald Trump i en optagelse fra 2005 . Da-tidens politiske redaktør Carolyn Ryan sagde: "Det er en sjælden ting for os at bruge dette sprog i vores historier, selv i citater, og vi diskuterede det længe." Ryan sagde, at avisen i sidste ende besluttede at udgive den på grund af dens nyhedsværdi, og fordi "[at] udelade det eller blot beskrive det virkede akavet og mindre end ligefrem for os, især i betragtning af at vi ville køre en video, der viste vores læsere præcis hvad der blev sagt."

Produkter

I mangel af en større overskrift vises dagens vigtigste historie generelt i kolonnen øverst til højre på hovedsiden. De skrifttyper , der bruges til overskrifterne, er tilpassede varianter af Cheltenham . Den løbende tekst er sat til 8,7 point Imperial .

Avisen er organiseret i tre sektioner, herunder magasinet:

  1. Nyheder: Inkluderer internationalt, nationalt, Washington , erhvervsliv, teknologi, videnskab, sundhed, sport, metrosektionen , uddannelse, vejr og nekrologer.
eller søndagsseriesektion .

Fra 1851 til 2017 udgav The New York Times omkring 60.000 trykte udgaver indeholdende omkring 3,5

 
millioner sider og 15
 
millioner artikler.

Mandag-fredag ​​oplag

Som de fleste andre amerikanske aviser har The New York Times oplevet et fald i oplag . Dets trykte oplag på hverdage faldt med 50 procent til 540.000 eksemplarer fra 2005 til 2017.

International udgave

New York Times International Edition er en trykt version af avisen, der er skræddersyet til læsere uden for USA. Tidligere et joint venture med The Washington Post ved navn The International Herald Tribune , New York Times overtog det fulde ejerskab af avisen i 2002 og har gradvist integreret det tættere i dets indenlandske operationer.

Internet side

New York Times begyndte at udgive dagligt på World Wide Web den 22. januar 1996, "tilbyder læsere over hele verden øjeblikkelig adgang til det meste af den daglige avis indhold." Hjemmesiden havde 555 millioner sidevisninger og 15 millioner unikke besøgende i marts 2005. I marts 2020 var dette steget til 2,5 milliarder sidevisninger og 240 millioner unikke besøgende.

I maj 2009 producerede nytimes.com 22 af de 50 mest populære avisblogs.

Fra august 2020 havde virksomheden 6,5 millioner betalte abonnenter, hvoraf 5,7 millioner var abonnent på dets digitale indhold. I perioden april-juni 2020 tilføjede det 669.000 nye digitale abonnenter.

Madafdeling

Madsektionen suppleres på nettet af ejendomme til hjemmekokke og til udeservering. The New York Times Cooking (cooking.nytimes.com; også tilgængelig via iOS-app) giver adgang til mere end 17.000 opskrifter i arkivet i november 2016, og tilgængelighed til at gemme opskrifter fra andre websteder rundt om på nettet. Avisens restaurantsøgning (nytimes.com/reviews/dining) giver online-læsere mulighed for at søge i NYC-områdets restauranter efter køkken, kvarter, pris og anmelderbedømmelse. New York Times har også udgivet adskillige kogebøger, herunder The Essential New York Times Cookbook: Classic Recipes for a New Century , udgivet i slutningen af ​​2010.

TimesSelect

I september 2005 besluttede avisen at begynde abonnementsbaseret service til daglige spalter i et program kendt som TimesSelect , som omfattede mange tidligere gratis spalter. Indtil det blev afbrudt to år senere, kostede TimesSelect 7,95 USD om måneden eller 49,95 USD om året, selvom det var gratis for abonnenter på trykte kopier og universitetsstuderende og fakulteter. For at undgå denne afgift genindsendte bloggere ofte TimesSelect-materiale, og mindst ét ​​websted har én gang samlet links af genoptrykt materiale.

Den 17. september 2007 meddelte The New York Times , at de ville stoppe med at opkræve betaling for adgang til dele af deres websted med virkning fra midnat den følgende dag, hvilket afspejler en voksende opfattelse i branchen om, at abonnementsgebyrer ikke kan opveje de potentielle annonceindtægter fra øget trafik på et gratis websted.

Times klummeskribenter, inklusive Nicholas Kristof og Thomas Friedman , havde kritiseret TimesSelect , hvor Friedman gik så langt som til at sige "Jeg hader det. Det gør mig enormt ondt, fordi det har afskåret mig fra en masse, mange mennesker, især fordi jeg har en masse folk, der læser mig i udlandet, som i Indien ... jeg føler mig fuldstændig afskåret fra mit publikum."

Paywall og digitale abonnementer

nyhedsarkiver fra 1987 til i dag , ud over at åbne næsten hele webstedet for alle læsere, gjort gratis tilgængelige for ikke-abonnenter, såvel som dem fra 1851 til 1922, som er i offentligt domæne.

Faldende trykte reklameindtægter og fremskrivninger af fortsat fald resulterede i, at en "målt betalingsmur " blev indført i marts 2011, der begrænsede ikke-abonnenter til en månedlig tildeling af 20 gratis onlineartikler om måneden. Denne foranstaltning blev betragtet som beskeden vellykket efter at have opnået flere hundrede tusinde abonnementer og omkring $100 millioner i omsætning i marts 2012.

Fra april 2012 blev antallet af gratis adgangsartikler halveret fra 20 til 10 artikler om måneden. Enhver læser, der ville have adgang til mere, skulle betale for et digitalt abonnement. Denne plan tillod gratis adgang for lejlighedsvise læsere. Digitale abonnementspriser i fire uger varierede fra $15 til $35 afhængigt af den valgte pakke, med periodiske nye abonnentkampagner, der tilbyder fire ugers fuld-digital adgang for så lavt som 99¢. Abonnenter på avisens trykte udgave fik fuld adgang uden ekstra gebyr. Noget indhold, såsom forsiden og sektionsfronterne, forblev gratis, såvel som siden Topnyheder på mobilapps. I januar 2013 annoncerede The New York Times

'
offentlige redaktør Margaret M. Sullivan , at avisen for første gang i mange årtier genererede flere indtægter gennem abonnementer end gennem annoncer.

I december 2017 blev antallet af gratis artikler pr. måned reduceret fra 10 til 5, den første ændring af den målte betalingsmur siden april 2012. En direktør for The New York Times Company udtalte, at beslutningen var motiveret af "et rekordhøjt niveau". " i efterspørgslen efter journalistik. Et digitalt abonnement på The New York Times kostede 16 USD om måneden i 2017. I december 2017 havde The New York Times i alt 3,5 millioner betalte abonnementer i både trykte og digitale versioner og omkring 130 millioner månedlige læsere, mere end det dobbelte publikum to år tidligere. I februar 2018 rapporterede The New York Times Company om øget indtjening fra abonnementerne kun digitalt, hvilket tilføjede 157.000 nye abonnenter til i alt 2,6 millioner abonnenter kun digitalt. Digital annoncering oplevede også vækst i denne periode. Samtidig faldt annonceringen for den trykte udgave af tidsskriftet.

Mobil tilstedeværelse

Apps

I 2008 blev The New York Times gjort tilgængelig som en app til iPhone og iPod Touch ; samt udgivelse af en iPad-app i 2010. Appen gav brugerne mulighed for at downloade artikler til deres mobile enhed, så de kunne læse avisen, selv når de ikke var i stand til at modtage et signal. Fra oktober 2010 er New York Times iPad -appen annonceunderstøttet og tilgængelig gratis uden et betalt abonnement, men oversat til en abonnementsbaseret model i 2011.

.

I 2010 lancerede avisen også en app til Android - smartphones, efterfulgt senere af en app til Windows Phones .

Desuden var Times den første avis til at tilbyde et videospil som en del af dets redaktionelle indhold, Food Import Folly af Persuasive Games .

Times Reader

The Times Reader er en digital version af The New York Times , skabt via et samarbejde mellem avisen og Microsoft . Times Reader tager principperne for trykt journalistik og anvender dem på teknikken til onlinerapportering ved hjælp af en række teknologier udviklet af Microsoft og deres Windows Presentation Foundation -team. Det blev annonceret i Seattle i april 2006 af Arthur Ochs Sulzberger Jr. , Bill Gates og Tom Bodkin .

I 2009 blev Times Reader 2.0 omskrevet i Adobe AIR . I december 2013 meddelte avisen, at Times Reader -appen ville blive udgået fra den 6. januar 2014, hvilket opfordrede læsere af appen til i stedet at begynde at bruge den abonnementspligtige Today's Paper- app.

Podcasts

New York Times begyndte at producere podcasts i 2006. Blandt de tidlige podcasts var Inside The Times og Inside The New York Times Book Review . Flere af Times ' podcasts blev aflyst i 2012.

The Times vendte tilbage til at lancere nye podcasts i 2016, herunder Modern Love med WBUR . Den 30. januar 2017 lancerede The New York Times en nyhedspodcast, The Daily . I oktober 2018 debuterede NYT The Argument med meningsspalteskribenter Ross Douthat , Michelle Goldberg og David Leonhardt . Det er en ugentlig diskussion om et enkelt emne forklaret fra venstre, midten og højre i det politiske spektrum .

Ikke-engelske versioner

The New York Times en Español (spansksproget)

. Det blev afbrudt i september 2019 med henvisning til manglende økonomisk succes som årsagen.

Kinesisk sprog

I juni 2012 introducerede The New York Times sin første officielle fremmedsprogede variant, cn.nytimes.com , en kinesisksproget nyhedsside, der kan ses med både traditionelle og forenklede kinesiske tegn . Projektet blev ledet af Craig S. Smith på forretningssiden og Philip P. Pan på den redaktionelle side, med indhold skabt af personale baseret i Shanghai , Beijing og Hong Kong , selvom serveren blev placeret uden for Kina for at undgå censurproblemer .

Sidens første succes blev afbrudt i oktober samme år efter offentliggørelsen af ​​en undersøgelsesartikel af David Barboza om finanserne for den kinesiske premierminister Wen Jiabaos familie. Som gengældelse for artiklen blokerede den kinesiske regering adgang til både nytimes.com og cn.nytimes .com i Folkerepublikken Kina (PRC).

På trods af kinesisk regerings indblanding er de kinesisksprogede operationer fortsat med at udvikle sig, og der er tilføjet et andet websted, cn.nytstyle.com , iOS- og Android - apps og nyhedsbreve, som alle er tilgængelige i Kina. Kina-aktiviteterne producerer også tre trykte publikationer på kinesisk. Trafikken til cn.nytimes.com er i mellemtiden steget på grund af den udbredte brug af VPN - teknologi i Kina og til et voksende kinesisk publikum uden for det kinesiske fastland. New York Times- artiklerne er også tilgængelige for brugere i Kina via brug af spejlwebsteder , apps, indenlandske aviser og sociale medier . De kinesiske platforme repræsenterer nu et af The New York Times

'
top fem digitale markeder globalt. Chefredaktøren for de kinesiske platforme er Ching-Ching Ni.

I marts 2013 annoncerede The New York Times og National Film Board of Canada et partnerskab med titlen A Short History of the Highrise , som vil skabe fire korte dokumentarer til internettet om livet i højhuse som en del af NFB's Highrise - projekt, ved hjælp af billeder fra avisens fotoarkiv for de tre første film, og brugerindsendte billeder til den endelige film. Det tredje projekt i Short History of the Highrise -serien vandt en Peabody Award i 2013.

TimesMachine

The TimesMachine er et webbaseret arkiv med scannede udgaver af The New York Times fra 1851 til 2002.

I modsætning til The New York Times online-arkiv, præsenterer TimesMachine scannede billeder af den faktiske avis. Alt ikke-reklameindhold kan vises pr. historie på en separat PDF -visningsside og gemmes til fremtidig reference. Arkivet er tilgængeligt for The New York Times -abonnenter, hvad enten det er via hjemmelevering eller digital adgang.

––––––––––––––––––––

Afbrydelser

På grund af helligdage blev der ikke trykt nogen oplag den 23. november 1851; 2. Januar 1852; 4. Juli 1852; 2. Januar 1853; og 1. januar 1854.

På grund af strejker blev den almindelige udgave af The New York Times ikke trykt i følgende perioder:

  • 19. september 1923 til 26. september 1923. En uautoriseret lokal fagforeningsstrejke forhindrede udgivelsen af ​​flere New York-aviser, blandt dem The New York Times . I denne periode blev "The Combined New York Morning Newspapers" udgivet med sammendrag af nyhederne.
  • 12. december 1962 til 31. marts 1963. Kun en vestlig udgave blev trykt på grund af avisstrejken 1962-63 i New York City .
  • 17. september 1965 til 10. oktober 1965. Et internationalt oplag blev trykt, og et weekendoplag erstattede lørdags- og søndagsaviserne.
  • 10. august 1978 til 5. november 1978. Den multi-fagforening 1978 New York City avisstrejke lukkede de tre store New York City aviser. Ingen udgaver af The New York Times blev trykt. To måneder inde i strejken blev en parodi på The New York Times kaldet Not The New York Times distribueret i byen med bidragydere som Carl Bernstein , Christopher Cerf , Tony Hendra og George Plimpton .

Avisens hjemmeside blev hacket den 29. august 2013 af Syrian Electronic Army , en hackergruppe, der støtter den syriske præsident Bashar al-Assads regering . SEA formåede at trænge ind i avisens domænenavnsregistrator , Melbourne IT , og ændre DNS - registreringer for The New York Times , hvilket satte nogle af dets websteder ud af drift i timevis.

Kontroverser

Walter Durantys Holodomor-dækning og Pulitzer

Walter Duranty , der fungerede som dets Moskva-kontorchef fra 1922 til 1936, er blevet kritiseret for en række historier i 1931 om Sovjetunionen og vandt en Pulitzer-pris for sit arbejde på det tidspunkt. Kritik rejste sig for hans benægtelse af udbredt hungersnød, især Holodomor , en hungersnød i det sovjetiske Ukraine i 1930'erne, hvor han opsummerede russisk propaganda, og Times publicerede som kendsgerning: "Forholdene er dårlige, men der er ingen hungersnød".

selv...".

anden Verdenskrig

Jerold Auerbach , en Guggenheim Fellow og Fulbright-lektor , skrev i Print to Fit, The New York Times, Zionism and Israel, 1896-2016 , at det var af yderste vigtighed for Adolph Ochs , den første jødiske ejer af avisen, at på trods af jødeforfølgelsen i Tyskland, The Times , bør gennem sin rapportering aldrig klassificeres som en "jødisk avis".

Efter Ochs' død i 1935 blev hans svigersøn Arthur Hays Sulzberger udgiver af The New York Times og fastholdt forståelsen af, at ingen rapportering skulle reflektere over The Times som en jødisk avis. Sulzburger delte Ochs' bekymringer om den måde, jøder blev opfattet på i det amerikanske samfund. Hans betænkeligheder om dømmekraft blev manifesteret positivt af hans stærke troskab over for USA. På samme tid, på siderne af The New York Times, nægtede Sulzburger at gøre opmærksom på jøder, herunder afvisningen af ​​at identificere jøder som store ofre for nazistisk folkedrab. I stedet identificerede mange rapporter om nazi-beordret slagtning jødiske ofre som "personer". The Times modsatte sig endda redningen af ​​jødiske flygtninge.

Den 14. november 2001, i The New York Times

'
150-års jubilæumsudgave, i en artikel med titlen "Turning Away From the Holocaust", skrev den tidligere administrerende redaktør

Og så var der fiasko: ingen større end den svimlende, pletterende fiasko i The New York Times til at skildre Hitlers metodiske udryddelse af jøderne i Europa som en rædsel hinsides alle andre rædsler i Anden Verdenskrig – en nazistisk krig i krigen, der råber efter belysning.

Ifølge Frankel har barske dommere i The New York Times "bebrejdet 'selvhadende jøder ' og ' antizionister ' blandt avisens ejere og ansatte." Frankel reagerede på denne kritik ved at beskrive den skrøbelige følsomhed hos de jødiske ejere af The New York Times :

Også dengang var aviser ejet af jødiske familier, som The Times , tydeligvis bange for at have et samfund, der stadig var meget antisemitisk, misforstået deres lidenskabelige modstand mod Hitler som en blot snæversynd sag. Selv nogle førende jødiske grupper beskyttede deres appeller om redning, så de ikke blev anklaget for at ville aflede krigsenergier. På The Times var modviljen mod at fremhæve den systematiske nedslagtning af jøder utvivlsomt påvirket af udgiverens, Arthur Hays Sulzbergers synspunkter . Han mente stærkt og offentligt, at jødedommen var en religion, ikke en race eller nationalitet - at jøder kun skulle være adskilt på den måde, de tilbad. Han mente, at de ikke havde brug for deres egne statslige eller politiske og sociale institutioner. Han gik meget langt for at undgå at få The Times stemplet som en jødisk avis. Han ærgrede sig over andre publikationer for at understrege folks jødiskhed i nyhederne.

I samme artikel citerer Frankel Laurel Leff , lektor i journalistik ved Northeastern University , som i 2000 havde beskrevet, hvordan avisen nedtonede Nazitysklands målretning mod jøder for folkedrab .

November 1942 var en kritisk måned for amerikanske jøder. Efter flere måneders forsinkelse havde det amerikanske udenrigsministerium bekræftet allerede offentliggjorte oplysninger om, at Tyskland var involveret i den systematiske udryddelse af europæiske jøder. Avisrapporter angiver dødstallet til en million og beskrev de "mest hensynsløse metoder", herunder massegasninger i særlige lejre.

Alligevel lobbyede Sulzberger i begyndelsen af ​​november 1942 amerikanske regeringsembedsmænd mod grundlæggelsen af ​​et hjemland, som jøder kunne flygte til. The Times var tavs om spørgsmålet om en stigning i amerikanske immigrationskvoter for at tillade flere jøder at komme ind, og "støttede aktivt den britiske regerings begrænsning af lovlig immigration til Palæstina, selvom forfølgelsen af ​​jøder intensiveredes". Sulzberger beskrev jøder som ikke mere bekymrende for Nazityskland end romersk-katolske præster eller kristne præster, og at jøder bestemt ikke blev udpeget til udryddelse.

Leffs bog Buried by the Times fra 2005 dokumenterer avisens tendens før, under og efter Anden Verdenskrig til at placere dybt inde i dets daglige udgaver nyhedshistorierne om den igangværende forfølgelse og udryddelse af jøder, mens den i disse historier slører nazisternes særlige virkning. ' forbrydelser mod især jøder. Leff tilskriver denne mangel til dels Sulzbergers komplekse personlige og politiske synspunkter vedrørende jødiskhed , antisemitisme og zionisme .

Beskyldninger om liberal bias

I midten af ​​2004 skrev avisens daværende offentlige redaktør

Hvis du undersøger avisens dækning af disse emner fra et perspektiv, der hverken er bymæssigt eller nordøstligt eller kulturelt set det hele; hvis du er blandt de grupper, The Times behandler som mærkelige genstande, der skal undersøges på et laboratorieglas (troende katolikker, våbenejere, ortodokse jøder, texanere); hvis dit værdisystem ikke ville bære godt på en sammensat New York Times-journalist, så kan en gåtur gennem denne avis få dig til at føle, at du rejser i en mærkelig og forbudt verden.

Times offentlige redaktør Arthur Brisbane skrev i 2012:

Når The Times dækker en national præsidentkampagne, har jeg fundet ud af, at de ledende redaktører og journalister er disciplinerede med hensyn til at håndhæve retfærdighed og balance og normalt lykkes med at gøre det. På tværs af avisens mange afdelinger deler så mange dog en slags politisk og kulturel progressivisme – i mangel af et bedre udtryk – at dette verdensbillede nærmest bløder gennem The Times.

New York Times offentlige redaktør ( ombudsmand ) Elizabeth Spayd skrev i 2016, at "Konservative og endda mange moderate, ser i The Times et verdensbillede i den blå stat " og anklager det for at rumme en liberal bias. Spayd analyserede ikke substansen i påstanden, men mente, at Times er "en del af et opbrudt mediemiljø, der afspejler et splittet land. Det fører igen liberale og konservative mod separate nyhedskilder." Times administrerende redaktør Dean Baquet udtalte, at han ikke mener, at dækningen har en liberal bias:

Vi skal være virkelig forsigtige med, at folk føler, at de kan se sig selv i The New York Times . Jeg ønsker, at vi skal opfattes som retfærdige og ærlige over for verden, ikke kun en del af den. Det er et rigtig svært mål. Trækker vi det hele tiden? Ingen.

Jayson Blair plagiat (2003)

I maj 2003 blev The New York Times - reporter Jayson Blair tvunget til at træde tilbage fra avisen, efter at han blev taget i at plagiere og opdigte elementer af sine historier. Nogle kritikere hævdede, at afroamerikaneren Blairs race var en vigtig faktor i hans ansættelse og i The New York Times

'
oprindelige modvilje mod at fyre ham.

Irak-krigen (2003-06)

The Times støttede invasionen af ​​Irak i 2003 . Den 26. maj 2004, mere end et år efter krigen startede, hævdede avisen, at nogle af dens artikler ikke havde været så stringente, som de burde have været, og var utilstrækkeligt kvalificerede, ofte alt for afhængige af information fra irakiske eksil, der ønskede et regimeskifte. .

New York Times var involveret i en betydelig kontrovers vedrørende beskyldningerne omkring Irak og masseødelæggelsesvåben i september 2002. En forsidehistorie blev forfattet af Judith Miller , som hævdede, at den irakiske regering var i gang med at udvikle atomvåben, blev offentliggjort . . Millers historie blev citeret af embedsmænd som Condoleezza Rice , Colin Powell og Donald Rumsfeld som en del af en kampagne for at bestille Irak-krigen . En af Millers primære kilder var Ahmed Chalabi , en irakisk udlænding , der vendte tilbage til Irak efter den amerikanske invasion og havde en række statslige stillinger, der kulminerede i fungerende olieminister og vicepremierminister fra maj 2005 til maj 2006. I 2005 forhandlede man om en privat fratrædelse . pakke med Sulzberger, trak Miller sig tilbage efter kritik af, at hendes rapportering om optakten til Irak-krigen var faktuelt unøjagtig og overdrevent gunstig for Bush-administrationens holdning , hvilket The New York Times senere undskyldte for.

Israelsk-palæstinensisk konflikt

En undersøgelse fra 2003 i Harvard International Journal of Press/Politics konkluderede, at The New York Times- rapportering var mere gunstig for israelere end for palæstinensere. En undersøgelse fra 2002 offentliggjort i tidsskriftet Journalism undersøgte Mellemøstens dækning af Anden Intifada over en periode på én måned i Times , Washington Post og Chicago Tribune . Undersøgelsens forfattere sagde, at Times var "den mest skråstillede i en pro-israelsk retning" med en bias "afspejlet ... i dens brug af overskrifter, fotografier, grafik, indkøbspraksis og hovedafsnit."

".

Israels premierminister Benjamin Netanyahu afviste et forslag om at skrive en artikel til avisen på grund af manglende objektivitet. Et stykke, hvor Thomas Friedman kommenterede, at ros givet til Netanyahu under en tale ved den amerikanske kongres blev "betalt af Israels lobby" fremkaldte en undskyldning og en afklaring fra forfatteren.

New York Times

'
offentlige redaktør Clark Hoyt konkluderede i sin klumme den 10. januar 2009:

Selvom de mest højrøstede tilhængere af Israel og palæstinenserne ikke er enige, tror jeg, at The New York Times , der stort set er udelukket fra slagmarken og rapporterer midt i krigens kaos, har forsøgt sit bedste for at udføre et retfærdigt, afbalanceret og komplet arbejde

 
-
 
og har stort set lykkedes.

Omdømme

The Times har udviklet et nationalt og internationalt "ry for grundighed". Blandt journalister er avisen højt værdsat; en undersøgelse fra 1999 blandt avisredaktører udført af Columbia Journalism Review viste, at Times var den "bedste" amerikanske avis, foran The Washington Post , The Wall Street Journal og Los Angeles Times . The Times blev også rangeret som nr. 1 i en "kvalitets"-rangering af amerikanske aviser i 2011 af Daniel de Vise fra The Washington Post ; den objektive rangering tog højde for antallet af nylige vundne Pulitzer-priser , cirkulation og opfattet webstedskvalitet. En rapport fra 2012 i WNYC kaldte Times "den mest respekterede avis i verden."

, siger, at faldet i den amerikanske offentligheds tillid til massemedierne kan forklares (1) med stigningen i de polariserede internet-drevne nyheder; (2) af et fald i tilliden til amerikanske institutioner mere generelt; og (3) af det faktum, at "amerikanere siger, at de ønsker nøjagtighed og upartiskhed, men meningsmålingerne tyder på, at de fleste af os faktisk søger bekræftelse."

Priser

New York Times har vundet 132 Pulitzer-priser , mere end nogen anden avis. Prisen uddeles for fremragende journalistik i en række kategorier.

Den har også fra 2014 vundet tre Peabody Awards og tilsammen modtaget to. Peabody Awards gives for resultater inden for tv, radio og onlinemedier.

Se også

Referencer

Noter

Citater

Yderligere læsning

  1. Sandvik, Runa (12. februar 2022). "The New York Times er nu tilgængelig som en Tor Onion Service" . Arkiveret fra originalen den 28. oktober 2017
    . Hentet
    11. marts
    2022
    .